UPORABNO ZA STARŠE

Na tej strani lahko dostopate do uporabnih povezav v zvezi z družino in vzgojo.

DRUŠTVO BRAVOdruštvo za pomoč otrokom in mladostnikom s specifičnimi učnimi težavami. Na svoji spletni strani objavljajo različna gradiva za starše kot npr.

– Kako doseči samostojnost otroka pri opravljanju šolskih aktivnosti doma?

– Kako razvijati samostojnost otroka s specifičnimi učnimi težavami pri domačem šolskem delu?

 

IZOBRAŽEVALNI CENTER PIKA se ukvarja z otroki s posebnimi potrebami, objavljena gradiva pa so namenjena tudi ostalim otrokom. Na spletni strani najdete gradiva za starše kot npr.

–   Vedenjski izbruhi

– Težave v komunikaciji

– Motnje tikov

– Priročnik Otroci z avtizmom

– Vaje za tekoče branje

– Na poti v samostojnost

 

SMERNICE ZA UPORABO ZASLONOV PRI OTROCIH IN MLADOSTNIKIH

V zadnjih letih smo priča velikemu porastu uporabe naprav z zasloni na vseh področjih življenja pri vseh generacijah, tudi med otroki in mladostniki, kar je predvsem posledica razvoja informacijsko-komunikacijske tehnologije in njene vpetosti v vsakdanje življenje.

Poleg televizije smo začeli množično uporabljati pametne telefone, tablice, računalnike, igralne konzole in pametne ure, ki omogočajo dostop do internet praktično vsak trenutek in skoraj kjerkoli. Povečuje se tudi raba naprav, ki omogočajo navidezno ali razširjeno resničnost, kot so očala z zasloni in tipali. Kljub temu da so mnoge oblike uporabe zaslonov lahko koristne, novi vzorci in trend naraščanja časa uporabe zaslonov med otroki in mladostniki zahtevajo temeljit premislek glede časovnih in vsebinskih okvirov, ki še omogočajo koristno in varno uporabo za njihovo zdravje.

Obravnavanje te aktualne problematike zahteva poenotene in strokovne usmeritve. Zato je multidisciplinarna skupina strokovnjakov, ki se pri delu ukvarja z otroki in mladostniki, pripravila prva slovenska nacionalna priporočila za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih. Nastale so na podlagi izsledkov raziskav in soglasja številnih strokovnjakov ter po zgledih smernic iz tujine.

Več o tem si lahko preberete na spodnji povezavi:

Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih

Kvalitetne spletne vsebine po starosti

 

Spletna stran druzina.pismen.si je namenjena staršem, ki bi se radi naučili, kako otrokom približati pismenost. Na tej strani najdete informacije o tem, zakaj je družinska pismenost pomembna, kdo vse je vključen v spodbujanje družinske pismenosti pri nas, kako jo spodbujati v domačem okolju, kako ravnati v primeru, da ima vaš otrok težave. Na strani pa najdete še vrsto drugih uporabnih in zabavnih gradiv, ki vam bodo v pomoč pri vzgajanju strastnih in vseživljenskih bralcev kot so povezave do zvočnih in video vsebin, predlogov za družinske izlete in drugo.

PODKASTI O VZGOJI

V podkastu boste spoznali: kako lahko mladostnikom pomagamo prebroditi stisko, kaj lahko storimo, še preden se stiska pojavi, kako najti ravnovesje med podporo in (pozitivnim) pritiskom, kaj lahko storimo, ko otroku pade motivacija oz. ko se mu ‘nič ne da’.

V podkastu boste spoznali: Zakaj je treba postavljati meje? Kako učinkovito postaviti meje? Kako za tem uspešno stati?

ČLANKI O VZGOJI

Mnogi starši se sprašujejo, zakaj se njihovi najstniki občasno obnašajo impulzivno, nerazumno ali se izpostavljajo nevarnim situacijam. Mladostniki se od odraslih med drugim razlikujejo tudi po tem, kako sprejemajo svoje odločitve in rešujejo težave. Za to razliko obstaja biološka razlaga.

Konflikti so sestavni del naših življenj, zato je pomembno, da spoznamo negativna prepričanja, povezana z njimi, ki nam preprečujejo, da bi se s konflikti konstruktivno spopadli.

Eno pogostejših napačnih prepričanj, ki ga o njih gojimo, je, da so konflikti nenaravni, mir pa naravno stanje človeških odnosov. To ne drži. Vsak od nas je edinstven, ima svoje vrednote, čustva in interese, zato so tudi konflikti neizogiben del odnosov.

V mladostništvu, razvojnem obdobju silovith sprememb, je med mladimi pogosto prisotno eksperimentranje s psihoaktvnimi snovmi. To so kemične snovi naravnega ali sintetčnega izvora, ki so prisotne v alkoholnih pijačah, tobaku, konoplji ter drugih drogah in po zaužitju prvenstveno vplivajo na delovanje možganov, pa tudi drugih organov. Imajo številne učinke, med temi so pogoste sprememba razpoloženja, zaznavanja, motnje dihanja, motorike in drugo. Vsem je skupno, da lahko povzročajo zasvojenost. Posledice rabe se razlikujejo med posamezniki, odvisne so od telesnega in duševnega stanja posameznika, vrste snovi, načina in trajanja uporabe. Zaradi pomembnih razvojnih sprememb, ki se dogajajo v telesu mladostnika, je pomembno, da mladi psihoaktvnih snovi ne uporabljajo. Pri zmanjševanju in preprečevanju uporabe psihoaktivnih snovi imate pomembno vlogo starši.

Marko Juhant, specialni pedagog, je napisal knjigo z recepti – v vzgoji, seveda. O knjigi, o malih lumpih, terorju odličnosti … tudi z dobro mero humorja.

Dolžnost dobrih staršev je, da stopijo v boj in skupaj z otrokom premagajo njegovo prirojeno lenobo.

Nihče ne ve, kaj se bo zgodilo z otroki, ki nimajo pripovedovalcev zgodb, ampak jih krmijo z računalniški odpadki. Bodo kot odrasli padli v depresijo, bodo edini smisel našli v nihilizmu? Bo zanje vse zarota? Bodo idealni potrošniki z nično pozornostjo?

Novice so polne zgodb o nasilju v šolah. Kaj se dogaja? Smo postali družba, v kateri vladajo otroci, starši pa le »nemočno« gledajo, kako neomejevanje njihovega vedenja ruši najbolj osnovno pravico do izobrazbe? Problem je sistemski in zanj smo odgovorni vsi. Nekateri, ker naredijo preveč in narobe, drugi zato, ker naredijo premalo, in še to povsem pod strokovnimi standardi.

»Ko dajete nekaj svojega, dajete le malo. Šele ko daste sebe, je to pravi dar.« – Kahlil Gibran

Dostopnost